Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

maandag 27 januari 2020

Kastelen

Op de plaats waar nu huize Almelo staat stond voorheen een heus kasteel uit de 13e eeuw, er zijn nog enkele details van te zien. hoe dit kasteel er uit heeft gezien is niet bekend maar is rond 1639 afgebroken. Het huidige huis Almelo is van oorsprong een havezate en stamt uit 1652 en mag nog steeds kasteel worden genoemd. Tussen 1883 en 18 85 is het gerestaureerd nadat het zwaar was beschadigd door vijandige troepen. Daarna is het nog enkele keren verbouwd. 









8 opmerkingen:

  1. Hoi Kees,
    Wat een prachtig huis. Ziet er werkelijk fantastisch uit.
    Je laatste foto vind ik erg mooi. Mooi symmetrisch, precies vanuit het midden genomen.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You do get to visit some interesting spots.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kees.

    Een prachtig huis is dit.
    Mooie foto's laat je zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tweede foto met het doorkijkje door de poort vind ik erg mooi Kees. Een heel statig gebouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful building.
    I especially liked the last photo, it's spectacular.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very beautiful castle:))I think of all the history with it..There are so many wonderful castles in -germany and Netherland.(and so many abanoded)I love to see them at your place

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kasteel Kees, vooral die zolder zou ik wel willen hebben op mijn huis, voldoende ruimte voor een hele grote modelspoorbaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is inderdaad met recht nog een kasteel Kees!
    Hele mooie en duidelijke foto's laat je zien en het kasteel is dan ook meer dan de moeite waard om te zien.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen