Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

maandag 9 maart 2020

kastelen

In de provincie Gelderland staat de oude burcht Waardenburg. Deze burcht stamt al uit 1265 en is van oorsprong een ronde waterburcht. De burcht is gedeeltelijk verwoest in 1574 door troepen van Willem van Oranje. Rond 1627 is de burcht weer herbouwd  waarbij een oud gedeelte is hergebruikt. In de Tweede Wereld oorlog is het zwaar beschadigd en werd onbewoonbaar. Na circa 1960 is het gerestaureerd. Het huidige kasteel is ongeveer de helft van wat het is geweest maar veel oude delen zijn bewaard gebleven. De foto's komen uit mijn fotoarchief.

De burcht gezien van af de dijk.

Het oudste gedeelte van de burcht en de gracht.

Gedeelte van de achterzijde.

Het laatste bijgebouwde gedeelte na de restauratie.

9 opmerkingen:

  1. A wonderful monument ti antiquity, Kees. Thanks for the history lesson.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees.

    Mooie foto's Kees.

    Ik zie dit graag.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Kees, mooie foto's kees van de kastelen.
    Moet je van houden!
    zo heeft ieder van ons zijn ding.
    groet van eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Kees,
    you captured the beauty of the castles.
    Thanks for sharing the info, I always enjoy learning something new.
    Have a wonderful evening.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nou eens een echte burcht, mooi met al die torens. Een Oudje, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's Kees. Prachtig die oude kastelen.
    Mooi met dat groen van die bomen en dergelijke rondom.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel indrukwekkend als je bedenkt hoe oud de burcht is. Mooi dat er nog zoveel bewaard is gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk staat vooral het woonhuis nog, dat vind ik niet echt fraai. De rest van de torens en muren zullen wel verdwenen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet eerlijk zeggen dat je dit kasteel echt mooi op de foto hebt gezet.
    Zo is ie mooi rondom te zien en daar hou ik wel van. Dit kasteel ziet er echt nog heel goed uit zo.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen