Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

dinsdag 30 juni 2020

Molens gespot

Uitstapje naar de Vlist, omgeving Haastrecht

De Haastrechtse molen in Gouda.

De molen is de enigste poldermolen met stelling in Nederland en staat op de oever van de Hollandse IJssel aan de provinciale weg op de grens tussen Haastrecht en Gouda.

De Zesde molen in de Vlist.

De molen is een boezemmolen (poldermolen) en heeft de vorm van een klok, hij heeft tientallen jaren zonder kap en wieken gestaan maar is fraai gerestaureerd. De molen staat op de grens van Haastrecht en De Vlist.

13 opmerkingen:

  1. Die ziet er mooi uit Kees.
    Ik vind molens altijd zeer bijzonder. Prachtig gefotografeerd.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees.

    Prachtig Kees. ik houd van molens.
    Mooie foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft fascinerend om ze te zien. Prachtige foto’s Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What beautiful scenes, Kees. Lovely photos of the windmill, I love seeing them.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg fraaie foto's Kees, ben je hier al eens in de buurt geweest? Naar de Saanse skans, de Woudaap ((Kameleon) etc?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's kees, duidelijk, mooie serie.
    ( ik vind er geen bal meer aan, het hele blog wordt steeds minder)'
    groet van eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie serie fotos Kees, molens zijn altijd mooi. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie molens, Kees. Laat de geschiedenis voortleven !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt de molens mooi gefotografeerd Kees.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Kees, kun jij nog foto's op het blog zetten, zoals jij dat wilt ?????
    groet eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo eilandstaete, Ja zeker dat doe ik altijd.
      Groetjes.

      Verwijderen
  11. Molens zijn en blijven altijd mooi om te zien en ook mooi om te footgraferen.
    Je ehbt weer een paar hele fraaie exemplaren gevonden :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Langs de boezemmolen kom ik vaak en heb de restauratie toendertijd helemaal kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen