Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

donderdag 13 augustus 2020

Afscheid van het het vlaggenschip de M S Rotterdam van de H.A.L. Cruisemaatschappij Holland America Line.

Het afscheid op 11 augustus 2020.

Nog eenmaal kwam je aan om afscheid te nemen.
Foto: Mirjam de Winter

Afscheid van MS Rotterdam. Laatste vertrek uit zijn thuishaven Rotterdam, 
Dinsdag 11 augustus 2020.

Het schip gaat over in Engelse handen aan Fred Olsen Cruise Line. Het schip wordt omgedoopt naar MS Borcalis.

Nog een maal de draai, onder luid getoeter, aan de kade waar je zo vaak verwelkomt bent.

Zonder woorden.


Je kijkt nog eenmaal naar de kade.

Vaarwel Stadsgenoot nog heel veel veilige vaarten in de toekomst bij je nieuwe eigenaar.

Je was lang het vlaggenschip van de H.A.L. Cruisemaatschappij Holland America Line.

Nog een maal vaar je langs je voorganger, de S S. Rotterdam, die in Rotterdam blijft.

Daar ga je dan.

Je was de trotst van Rotterdam.

9 opmerkingen:

  1. Dat zal best emotioneel geweest zijn voor veel Rotterdammers. Fijn dat je erbij was en zo'n mooie afscheidsreportage hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh a beauty!Really good photo of that ship!So Fred Olsens line is taking over??My family has worked with them before in the old days..Me too as a young girl..but then on Jupiter and Venus Mom worked at Leda

    Thank you for showing this great flag ship!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto’s Kees. Je hebt er een mooie reportage van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful photos of the flag ship's farewell. Well done, Kees!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als niet-Rotterdammert en iemand die ook beperkt geïnteresseerd is in boten kan ik me er minder druk om maken, het is al lang mooi dat ze het ding niet slopen om er iets groters van te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Kees.

    Mooi dat je foto's kon maken Kees.
    Is toch weer een stukje weg van wat is geweest.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's heb je er van gemaakt Kees.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gigantisch schip.
    Mooie foto's

    (ik kwam hier via een ander blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En nu liggen er heel veel stil in de wateren rond Rotterdam, IJmuiden etc.
    Echt een kolos was dit schip. Mooie serie heb je gemaakt Kees.
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen