Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

vrijdag 23 oktober 2020

Kasteel Kinkelenburg

De Kinkelenburg is een kasteel in Bemmel in de provincie Gelderland het is ontstaan in de 13e eeuw. In deze eeuw is ook de poorttoren aan de rechterzijde nog aangebouwd. In  circa1765 werd het huis uitgebreid met een vleugel, deze bevindt zich aan de linkerzijde. Rondom het complex ligt een gracht met aan de voorzijde een stenen brug. Tegenwoordig is het in gebruik als gemeentehuis. Er tegenover staat 'n zeer oud pand, bijna in dezelfde stijl gebouwd, dit dient als bijgebouw voor het gemeentehuis. 

Door de hevige regenbui terplekke zijn de foto's vanuit de auto genomen, hi hi gelukkig nog redelijk gelukt.




9 opmerkingen:

  1. Hi Kees, your photos show the beauty of this castle perfectly.
    Very nice, my friend and have a great weekend. Stay safe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een mooi kasteel Kees! Prima foto's ondanks het slechte weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Kees, vooral het oude gedeelte met de rode luiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kees.

    Mooie foto's Kees.
    Prachtig kasteel ik houd van de luiken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van een kasteel dat ik nog niet kende. Jammer dat je de foto's uit de auto moest nemen en er niet rond kon wandelen, maar dat zie ik verder niet aan de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die heb je mooi gefotografeerd Kees. Prachtig.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's van het kasteel Kees.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen