Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

maandag 20 januari 2020

Monumenten

Het oude stoomgemaal.
Stoomgemaal Appeltern is een stoomgemaal uit 1918 en is gelegen aan de Maas, ten oosten van Appeltern. Het gemaal is gebouwd rond 1918 en was tot 1967 in gebruik. Het is het nog het enigste van de acht gemalen die hier aan de Maas hebben gestaan die het land van Maas en Waal hebben bemaald. Het gemaal is tegenwoordig een museum maar is nog steeds in werking. De restauratie van het toen inmiddels in verval geraakte gemaal is gerestaureerd. De restauratie duurde jaren en werd in 2015 voltooid waarbij de hoge schoorsteen geheel moest worden vervangen.




8 opmerkingen:

  1. They did a wonderful job in restoring the old steam pumping station. Your photos capture the building beautifully.
    Have a wonderful evening, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Kees, ik hou van dit soort industriële gebouwen. Ik geloof dat wij hier wel eens langs gewandeld zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It is great that these old buildings are retained and available for the public to visit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kees.

    Mooie foto's Kees van dit Stoomgemaal.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is vast een interessant museum om te bezoeken Kees. Mooi dat het zo prachtig gerestaureerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Kees,mooie, duidelijke foto's van het gemaal.
    Lijkt me leuk om daar eens te wandelen.
    Is wel een beetje ver weg.
    groet eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die heb je mooi gefotografeerd Kees. Prachtig!!

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou hier wel van.
    Dit stoomgemaal lijkt op het stoomgemaal in Medemblik. Is ook gerestaureerd en ziet er weer top uit.
    Je hebt er hele mooie, heldere en ook scherpe foto's van gemaakt. Echt mooi om te zien.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen