Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

zaterdag 18 januari 2020

Kastelen

Kasteel Rhoon in Rhoon is ontstaan rond 1432. Op deze plaats stond voorheen al een vierkante woontoren. Deze woontoren is verwoest in 1421 door de St. Elizabeths vloed. Het kasteel staat in het centrum waar ook de dorpskerk staat. Het kasteel is voorzien van enkele trapgeveltjes en een Engels tuin. In 1971 is het kasteel, nadat het zwaar was verwaarloosd, geheel opgeknapt en is de historie dank zij de stichting bewaard gebleven, Het is nu in gebruik als restaurant. In het kasteel  zijn nog veel kunstwerken aanwezig en heeft een grote dominerende eikenhouten trap in de toegangshal. Het kasteel heeft wel een sobere uitstraling, het is geheel omgracht waarover een stenen brug de toegang geeft.

De voorzijde.

De linkerzijde met traptoren.

De rechterzijde met stallen.

De achterzijde met nog een traptoren.

10 opmerkingen:

  1. Gelukkig is het kasteel bewaard gebleven. Het is prachtig opgeknapt. Mooie plaatjes Kees!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Kees. Vreemd dat het kasteel van voren een hele andere uitstraling heeft dan van achteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende foto's van dit mooie kasteel Kees!

    Een oud collega heette Van Rhoon en ging met enige regelmaat in Rhoon naar zijn kasteel kijken. Helaas werd hij nooit herkend als de verloren zoon, hij woont nog steeds ergens in een appartementje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I would love to have dinner in the restaurant there.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kasteel Kees, eigenlijk lijkt het meer op een mooi huis met een kasteeltorentje. Fijne zondag. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Kees.

    Mooie foto's.
    Ziet er goed uit dit kasteel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Kees,
    Een prachtig kasteel. Ziet er nog steeds erg mooi uit.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The castle looks good. Your photos are beautiful and they have captured the castle well.
    Have a nice evening, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi kasteel is dit. Ik kende het niet maar nu dus wel.
    Het ziet er heel mooi uit en het wit vind ik ook mooi om te zien. Zo vaak zie je geen witte kastelen. Echt heel mooi Kees.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen