Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

zaterdag 11 januari 2020

Watermolen en hulpmolen

De watermolen in Laag keppel is een korenmolen en stamt uit de 19e eeuw, hij staat circa tegenover kasteel Keppel. Voorheen stond hier al een watermolen uit de 14e eeuw. De huidige molen was tot 1945 in bedrijf, tegenwoordig maalt hij op vrijwillige basis. Bij de molen staat een kleine wipmolen als hulp om het water in het bassin op peil te houden.






11 opmerkingen:

  1. Nice photos, Kees. It's amazing after all these years it still operates. It is well taken cared for. Thanks for sharing and have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De wieken lijken net niet de grond te raken. Een prachtige molen Kees!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful old mill. I have to say that the black type on this dark blue background is hard to read.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kees,
    Wat mooi hoe je deze molen hebt gefotografeerd. Prachtig!!

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's Kees, leuk dat ze hem nog steeds gebruiken (rust roest?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Kees.

    Mooie foto's Kees.

    Mooi de molen met hulpmolen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's heb je er gemaakt Kees.
    Je had er goed weer bij zo te zien ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne foto's, Kees. Wij liepen verleden week in drie dagen van Hellendoorn naar Zelhelm, dat is daar in de buurt. Mooie omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie fotos Kees, ik heb ook eens een watermolen gezien in Limburg. Ik wens je een fijne week. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So much history is tied up with these structures.

    BeantwoordenVerwijderen