Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

dinsdag 3 maart 2020

Verdwenen kasteel.

In IJsselstein in de provincie Zuid Holland staat een kasteeltoren, het is een traptoren van het verdwenen kasteel IJsselstein dat was ontstaan in circa 1144. Dit is afgebroken rond 1418 maar rond 1427 weer herbouwd. Na 1514 kwam het leeg te staan en is het geleidelijk aan in verval geraakt na 1700. Het is omstreeks 1887 afgebroken , de traptoren is daarbij gespaard gebleven. 






8 opmerkingen:

  1. Looks like a great spot for a Barn Owl to nest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees.

    Gelukkig staat er nog een klein stukje historie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kees,
    Heel bijzonder om deze restanten nog zo te zien. Ziet er toch nog mooi uit.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That's amazing it was not demolished, it's a survivor and a reminder of an earlier period of time. Wonderful photos, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel bijzonder dat dit deel is blijven staan, Kees. Hopelijk wordt het nog lang onderhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom regelmatig in IJsselstein, maar deze toren was me nog nooit opgevallen. Heel hachelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow!!Beautiful old abanoded Castle!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Jammer dat de rest er niet meer is.

    BeantwoordenVerwijderen