Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

zaterdag 9 mei 2020

Restanten kasteel Montfoort in Montfoort, provincie Utrecht

De restanten van het kasteel deze keer eens in Zwart-wit.

De restanten zijn overblijfselen van het eens machtige kasteel 12e eeuwse kasteel en is de vroegere voorburcht met poortgebouw. Het kasteel is na jarenlange leegstand en verval in 1672 afgebroken op de voorburcht na. De voorburcht is gerestaureerd. Aan de overzijde van de weg staat nog stuk muur van de voorburcht, hierdoor is goed te zien hoe groot het kasteel is geweest. Tegenwoordig is het in gebruik als restaurant.

Het poortgebouw en de voorburcht
Het poortgebouw en de voorburcht

De binnenzijde van het poortgebouw en de vroegere binnenplaats


Links zijn oude van dagen huisjes gebouwd.

De voorburcht

De voorburcht met toren en 'n gedeelte van de oude gracht.

Muurfragment van de verdwenen hoofdburcht

8 opmerkingen:

  1. These b&w images look fantastic. Nice work, Kees and have a lovely weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto’s Kees, en een perfect onderwerp om ze in zwartwit te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's en geweldig dat ze zo'n oude gebouw laten staan en opnemen in de nieuwe bebouwing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It seems odd to see black-and-white photographs these days and to remember that once that was all we had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Kees.

    Mooi kasteel leuk in zwart wit geeft gelijk een ouder gevoel eraan.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Kees, mooie foto van de restanten van dit kasteel. Heel mooi in dat zwart-wit. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij rijden vaak langs Montfoort en ik zie dan de oude resten van muren. Maar door jouw mooie foto's ziek ik dat ik het plaatsje ook eens moet bezoeken, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig gebouw in zwart en wit. Prachtig meesterwerk.

    Groeten uit Indonesië

    BeantwoordenVerwijderen