Over mij

Mijn foto
Zuid Holland, Netherlands
Kees is mijn naam om mij even voor te stellen. Ik ben geboren op 3 April 1949. Ik woon in de omgeving van het prachtige Rotterdam en inmiddels geniet ik van m'n pensioen. Een van mijn hobbys is fotograferen.

maandag 21 december 2020

Kerstboom in Gouda.

Zoals ieder jaar staat ook nu de grote kerstboom weer op de markt, tegenover het stadhuis. Ook staat er het waaggebouw en de Sint Janskerk.

De kerstboom op de Markt.

De Kerstboom voor het Stashuis op de markt.

De Sint Janskerk.

De Kerstboom met de Sint Janskerk.

Het Stadhuis.

Het Stadhuis met Kerstboom.

De Gouwekerk.

De Waag 



10 opmerkingen:

  1. Prachtige plaatjes Kees van een prachtig plaatsje. Zeker in deze tijd van Kerst. Ik dacht Gouda in de kersttijd vroeger ook altijd speciaal verlicht was met kaarsen. Is dat nog zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Adri, ja dat klopt alle huizen rondom de markt en het stadhuis zijn met kaarsjesavond voorzien van kaarsen en worden er op de markt door tal van mensen kerstliederen gezongen. Of het dit jaar ook is geweest weet ik niet ,vanwege Corona is dit nu waarschijnlijk niet het geval.
      Groet Kees.

      Verwijderen
  2. Hallo Kees, ik zag je naam staan bij een blogvriend van mij - Luiz Gomez staan in de leeslijst en kwam nu eens bij je blog op visite. Ik bezocht altijd kaarsjesavond tot het jaar 2018. Hier in de stad bij het nieuwe stadhuis staat ook een boom maar er zitten geen ballen in en dat vond ik niet zo sfeervol. Die in Gouda is veel mooiermaar dat zijn Noorse kerstbomen altijd wel. Ik kwam deze video tegen die gemaakt is https://youtu.be/vdD3QDjQtx0 en heet Gouda bij Kaarslicht - De film die onlangs hier was gezet en deze geeft ook de herinneringen weer. Weet niet of je deze ook heb gezien. En wellicht ga je ook de route Expositie 65 jaar Kaarslicht doen in de Goudse Binnenstad en zien we de fotografie wellicht weer terug op je blog. Wens je ondanks dat het overal anders is toch hele fijne dagen toe. En dat het nieuwe jaar ons weer wat vrijheden zal geven. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tinie, Dank je voor de wens, leuk dat je mijn blog heb bezocht.
      Groet Kees.

      Verwijderen
  3. Hoi Kees.

    Mooie Kerstboom.
    En dat zijn mooie gebouwen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful buildings, Kees. I love the town hall, it's quite impressive. The Christmas tree is absolutley beautiful and looks great near the town hall. Excellent photos, take care and a Merry Christmas to you and yours from Ireland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Bill vanaf deze plaats wens ik je en je familie ook hele fijn feestdagen en wens je veel geluk in het nieuwe jaar.
      Groet Kees.

      Verwijderen
  5. Mooie foto's Kees.
    Hier hebben ze in plaats van een grote kerstboom, de toren verlicht van de kerk.


    Fijne dagen en groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Kees,
    Je hebt daar in Gouda prachtige foto's gemaakt. Fantastisch dat mooie stadhuis.
    En hou bijzonder is dat dan ook nog eens met zo'n gigantische kerstboom erbij. Super!!

    Fijne kerstdagen!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sfeervolle foto's Kees!
    Jammer dat het puntje van het torentje op het stadhuis net niet helemaal op de foto staat.

    BeantwoordenVerwijderen